Veel energie en inspiratie tijdens Nationale Verbeterdag 2025
Tijdens de Nationale Verbeterdag op 13 maart 2025 verzorgden Birgit Ligtvoet en Tobias op den Brouw van CertificeringsAdvies Nederland inspirerende sessies over het relevant maken van managementsystemen. De dag bood deelnemers praktische inzichten en tools om de betrokkenheid binnen hun organisaties te vergroten.


Jeffrey Hekelaar is Commercieel Manager bij CertificeringsAdvies Nederland. Hij levert graag zijn bijdrage aan het ontwikkelen van (klant)organisaties en komt daar graag voor bij je op bezoek!
jeffrey@certificeringsadvies.nlOp 13 maart jl. vond de eerste editie van de Nationale Verbeterdag, een kennis- en netwerkevent georganiseerd door partner Kwaliteit in Bedrijf, plaats in Kasteel Woerden. Tijdens de Nationale Verbeterdag, welke gericht was op QHSE-professionals, draaide alles om continu innoveren en verbeteren voor personen en organisaties. CertificeringsAdvies Nederland (CAN) was aanwezig als deelnemer op de netwerkmarkt en onze adviseurs Tobias op den Brouw en Birgit Ligtvoet brachten als spreker een frisse en energieke benadering naar het event tijdens de sessie ‘Hoe maak jij je managementsysteem relevant?’ Al met al was het voor het team van CAN een interessante dag vol ontmoetingen, inzichten en leerpunten.
Sessies, gesprekken en een netwerkmarkt
De Nationale Verbeterdag bood de ruim 300 bezoekers een mix van inspirerende sessies en waardevolle gesprekken. De dag bestond uit 7 kennisrondes, waarin 42 sessies plaatsvonden door diverse thought leaders en vakprofessionals vanuit allerlei verschillende organisaties. Iedere bezoeker aan de Nationale Verbeterdag kon zelf zijn/haar programma samenstellen en tussendoor in contact komen met sprekers, organisaties en vakgenoten bij de netwerkmarkt.
Inspirerend en energiek!
Tijdens de sessie van CertificeringsAdvies Nederland (CAN), die twee keer werd gehouden op deze dag, werd er bewust gekozen voor een inspirerende en interactieve aanpak. En met succes! De enthousiaste reacties na afloop lieten zien dat de sessies niet alleen goed werden ontvangen, maar ook energie gaven aan de deelnemers. Dankzij de hoge mate van participatie en betrokkenheid ontstonden waardevolle discussies en nieuwe inzichten.

CAN adviseurs Tobias en Birgit legden tijdens de sessie de focus op de menselijke kant van het managementsysteem. Veel organisaties denken bij certificeringen dat alles tot in detail vastgelegd moet worden, terwijl dat vaak niet nodig is. Waarom iets opschrijven in een handboek als processen al goed lopen? De boodschap was duidelijk: stop met onnodig werk en doe wat écht waarde toevoegt aan de organisatie.
“Verschillende invalshoeken”
Spreker Tobias op den Brouw: “We hadden het voorrecht om onze sessie twee keer te verzorgen op deze dag, en wat daar zo interessant aan was, is dat we te maken kregen met twee heel diverse groepen. Dat maakte het leuk, want dit zorgde voor verschillende invalshoeken en benaderingen, wat weer leidde tot boeiende interactiemomenten.”
Nieuwe inzichten
Hieronder een samenvatting van een aantal belangrijke inzichten uit de sessie van CAN:
- Ga de werkvloer op en zoek naar het échte doel van de organisatie.
- Ondersteun medewerkers bij het stellen van hun eigen uitdagingen en doelen.
- Vermijd de valkuil om als adviseur alles naar je toe te trekken; betrek juist de kartrekkers binnen de organisatie.
- Stuur op waarde, niet op regels en procedures.
“Energiek en interactief”
CAN-collega Florian Verschuren: “CAN wist zich te onderscheiden door een energieke en interactieve aanpak, waarbij niet alleen kennis werd gedeeld, maar vooral ook werd geïnspireerd.”
Een geslaagde dag!
Als CAN kijken we terug op een geslaagde dag die zeker naar meer smaakt! De Nationale Verbeterdag bracht een gevarieerd gezelschap van partners en bezoekers samen. Er was een warm weerzien met oude bekenden, maar ook volop gelegenheid om nieuwe contacten te leggen.
“Leuke nieuwe connecties!”
Sales-collega Nelis van de Pol omschrijft de dag als “leuk en energiek,” met een diverse mix van deelnemers, waaronder partners, adviseurs en QHSE-managers. “De sessies waren inspirerend en inhoudelijk sterk, en het was leuk om zowel oude bekenden te treffen als nieuwe connecties op te bouwen.”
Als CAN kijken we nu al uit naar de volgende editie van de Nationale Verbeterdag, hopelijk met nóg meer ruimte voor waardevolle gesprekken!
Heb jij de Nationale Verbeterdag gemist? Of zie je interessante aanknopingspunten voor jouw organisatie? Neem gerust contact met ons op. Onze adviseurs sparren graag met je!

Jeffrey Hekelaar is Commercieel Manager bij CertificeringsAdvies Nederland. Hij levert graag zijn bijdrage aan het ontwikkelen van (klant)organisaties en komt daar graag voor bij je op bezoek!
jeffrey@certificeringsadvies.nlAan de slag met draagvlak?
Creëer geen ballast: stuur op waarde!
- Certificeren als middel
- Duurzaam managementsysteem
- Sparren? Kom in contact!