Van BHV tot BBMI: hoe Verdi Onderwijs maatwerk training vond bij de CAN Academy

Behoefte aan een specifieke training buiten ons opleidingsaanbod? Er is meer mogelijk dan je denkt!

CAN - Blog - Maatwerk Training BBMI
Portretfoto Tamara van Deutekom
Tamara van Deutekom
Opleidingscoördinator

Tamara van Deutekom is Opleidingscoördinator bij CertificeringsAdvies Nederland. Vanuit haar rol is ze dagelijks bezig met het verder uitbouwen van klantrelaties en met klanten daardoor verdiende erkenning geven.

tamara@certificeringsadvies.nl

BHV, VCA, ISO-normkennis, auditkennis, HACCP, veiligheidsbewustzijn… zomaar een greep uit de onderwerpen binnen ons opleidingsaanbod! Maar wat als je behoefte hebt aan een specifieke training die niet in het aanbod van je vaste opleidingspartner te vinden is? Dan ga je naar een oplossing zoeken. Het overkwam Verdi Onderwijs (basisscholen). Al jaren volgen de docenten van Verdi BHV-trainingen via onze CAN Academy. Onlangs ontstond de behoefte aan een BBMI-training. Ofwel: een training voor de conciërges waarin zij o.a. alles leren over het beheer, de controle en het onderhoud van brandmeldinstallaties. Deze training zat echter niet in het productportfolio van de CAN Academy. Daar is gelukkig een oplossing voor bedacht!

Op zoek naar mogelijkheden

“Naast dat onze adviseurs actief zijn binnen Verdi, verzorgen we hier ook al een langere tijd de BHV-trainingen. Toen de behoefte aan een BBMI-training ontstond, belden zij ons direct op om te vragen naar de mogelijkheden die we hen konden bieden. Dit keer geen training voor de docenten, maar juist voor de conciërges want niemand van hen wist precies hoe je de installaties moest bedienen. Deze training hebben wij niet in ons productportfolio, maar ik wilde natuurlijk wel gaan kijken of ik wat kon regelen. Uiteindelijk vond ik de geschikte persoon in ons netwerk! Een zzp’er met veel ervaring in o.a. de training BBMI. Wij hebben toen contact gehad over hoe de training eruitziet, wat de inhoud van de training is, maar bijvoorbeeld ook welke voorbereiding er nodig was.

Vervolgens heb ik weer contact gelegd met Verdi om de mogelijkheden te bespreken en daar is een offerte uit voort gekomen. Zowel de trainer als ikzelf zijn voorafgaand aan de training bij Verdi langs geweest. De trainer kon op die manier vast bekijken welke brandmeldinstallaties er hangen, want dat is bij iedere organisatie weer verschillend. Vanuit mijn eigen rol vond ik het fijn om er getuige van te kunnen zijn dat de verwachtingen tussen onze klant en de trainer op elkaar aansluiten. Op die manier hebben we uiteindelijk een mooi eindproduct weten te realiseren!”

Alles onder één dak

“Door de eerdere samenwerkingen, kwam de vraag van Verdi logischerwijs bij ons terecht. Het voordeel aan het hebben van een vaste opleidingspartner is natuurlijk dat je weet wat je kunt én mag verwachten. Ook al heb je voor diverse trainingen weer verschillende trainers. We denken mee met onze klant en stellen daarin het belang van de organisatie voorop. Daarnaast ken ik, door de eerdere samenwerkingen, de situatie van de klant. Daar kunnen we dan goed op inspelen! Bovendien zijn dit soort situaties voor ons ook super leerzaam. We breiden ons productportfolio uit, maar onze adviseurs steken er ook weer wat van op. Zo is een van onze adviseurs een dag aanwezig geweest bij de training BBMI.”

Er is meer mogelijk dan je denkt!

“Als opleidingscoördinator verkoop ik liever geen nee aan onze (potentiële) klanten. Is er geen bekende weg, dan maken we er een. Denken in oplossingen en vooral in mogelijkheden is wat we graag willen bieden aan onze klanten. Daar haal ik zelf ook het meeste plezier uit! Samen met mijn collega’s zijn we ambitieus in onze doelen om de Academy verder te ontwikkelen. Zo houden we ons bezig met het uitbreiden van ons e-learning aanbod en focussen we op de gebruiksvriendelijkheid van een klantportaal. Op die manier werken we er naartoe om één partner voor al je trainingen te worden.”

Kwaliteit voor de klant verhogen

“Zo hebben we onlangs ook een klant gehad waar uit de evaluatie van de training bleek dat deze als rommelig werd ervaren. Waarom? De training werd op locatie van de klant gegeven. Om de haverklap werden cursisten uit de training gehaald om bij te springen in de productie. Het was daardoor onrustig en er was minder focus op de inhoud van de training. Samen met mijn contactpersoon van HR en de hoofd BHV’er zijn we tot een oplossing gekomen, namelijk: het wijzigen van de locatie van de trainingen. Wij hebben een mooie eventruimte op ons kantoor in ’s-Hertogenbosch die zich hier meer dan prima voor leent. Onze klanten zijn altijd welkom om hier hun trainingen te realiseren!

Daarnaast denken we ook altijd mee met trainingen op maat. Zo stellen we voorafgand aan een BHV-training o.a. vast:

  • Welke situaties van toepassing zijn op je organisatie;
  • Welke onderwerpen prioriteit hebben;
  • Of er actiepunten zijn die uit een RI&E (risico-inventarisatie en evaluatie) zijn gekomen die behandeld kunnen worden;
  • Of er onderdelen zijn die herhaald moeten worden;
  • Of er behoefte is aan het opsplitsen van de groepen.

Op die manier wordt de kwaliteit van de training hoger én wordt de training voor medewerkers leuker. Zij denken zelf mee met de inhoud van de training en behandelen herkenbare situaties.” 

Training volgen?

Ben je benieuwd geworden naar ons productportfolio? Bekijk dan het trainingsoverzicht. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact met mij op via 085 – 0203311 of academy@certificeringsadvies.nl Ben je zzp’er en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan ook zeker contact met mij op via tamara@certificeringsadvies.nl We staan altijd open voor nieuwe samenwerking.

New call-to-action

Portretfoto Tamara van Deutekom
Tamara van Deutekom
Opleidingscoördinator

Tamara van Deutekom is Opleidingscoördinator bij CertificeringsAdvies Nederland. Vanuit haar rol is ze dagelijks bezig met het verder uitbouwen van klantrelaties en met klanten daardoor verdiende erkenning geven.

tamara@certificeringsadvies.nl

Incompany training?

Vraag een offerte op maat aan!

  • Toegespitst op jouw organisatie
  • Flexibel te plannen
  • Sneller resultaat

Maandelijks op de hoogte blijven?

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit jouw branche en de nieuwste ontwikkelingen rondom (bedrijfs)normen en groeimogelijkheden voor jouw organisatie? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en ontvang maandelijks een flinke dosis inspiratie met o.a.:

  • Handige kennisartikelen en praktische tips voor jouw organisatie
  • Actuele updates rondom normen en certificeringen
  • Ontwikkelingen in wet- en regelgeving
  • Interessante acties & events
  • Relevante trainingen en opleidingen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Schrijf jezelf in voor onze maandelijkse nieuwsbrief door het formulier in te vullen!

"*" indicates required fields