Nieuwe website CertificeringsAdvies Nederland
Onze nieuwe certificeringsadvies.nl website is live! In dit artikel willen we dat met gepaste trots nog eens extra uitlichten!
Rowena van de Vossenberg is Manager Marketing bij CertificeringsAdvies Nederland. Ze combineert haar kennis van en passie voor marketing met de kracht van het internet om CAN op de kaart te zetten.
rowena@certificeringsadvies.nlOnze nieuwe certificeringsadvies.nl website is live! In dit artikel willen we dat met gepaste trots nog eens extra uitlichten, want wie dit leest ziet natuurlijk met eigen ogen onze nieuwe site voor zich. Waarom een nieuwe website voor CertificeringsAdvies Nederland (CAN)? En wat levert het jou als bezoeker op?
Dinosaurus
Een dinosaurus, zo wordt een, doorgaans statische, website die al jarenlang in de lucht is in de webwereld al snel genoemd. De CAN site was, zo vonden we bij CAN zelf, weliswaar geen dinosaurus en er werd zeker regelmatig aan gesleuteld, maar we kunnen niet ontkennen dat deze wel aan vernieuwing toe was. Onder de motorkap (technisch) was het wenselijk om een aantal optimalisatieslagen te maken, maar ook qua look en feel kon de site wel ‘een likje verf’ gebruiken. Bovenal: vernieuwen zit, als één van onze kernwoorden, in onze CAN filosofie, ons DNA dus. We hebben niet voor niets Johan Cruijff, de vernieuwer, prominent in ons CAN clubhuis hangen!
Vorig jaar hebben we na een eerder onderzoeksrapport besloten om het website-project op te starten. Allereerst is een uitgebreid Functioneel Ontwerp (FO) in combinatie met Plan van Aanpak (PvA) gemaakt waarin alle doelen, wensen en aandachtspunten, tot op paginadetailniveau, zijn vastgelegd. Vervolgens zijn we, met dat document als input, op zoek gegaan naar een geschikte partij om ons te ondersteunen bij de realisatie van een nieuwe website. Uiteindelijk zijn we in contact gekomen met webbureau Linku uit Nijmegen. Samen met hen zijn we in het voorjaar van 2023 aan de slag gegaan met als resultaat dat er nu een vernieuwd online platform is gelanceerd waar we natuurlijk erg trots op zijn!
Partner in certificeren
Een belangrijk doel van dit project: wij willen onze bezoeker beter bedienen met een modern, gebruiksvriendelijk en informatief platform. Vanuit onze CAN visie willen we als het ware fungeren als een ‘one-stop-shop’ die een bezoeker, lead of klant kan helpen bij ieder(e) probleem, doel, uitdaging of wens gerelateerd aan certificeringsvraagstukken. We zijn immers niet voor niets de partner in certificeren en dat willen we maar al te graag uitstralen!
Met dat uitgangspunt in het achterhoofd hebben we, bij het ontwikkelen van de nieuwe website, er bijvoorbeeld voor gekozen om onze Academy website, waarop ons trainings- en e-learningaanbod te vinden was, te integreren in het nieuwe CAN platform. Datzelfde geldt ook voor onze CAN Partners website, waarop de informatie voor onze freelance-poule staat.
Op die manier hebben we één krachtig platform waarop het hele CAN (diensten)portfolio te vinden is. Je hoeft zo als bezoeker niet voor iedere dienst naar een andere website toe te klikken. Wel zo gebruiksvriendelijk en overzichtelijk! Bovendien versterkt alles elkaar op die manier: we kunnen makkelijk (inter)linken tussen de verschillende takken uit ons aanbod en beter in beeld brengen dat de oplossing voor een klant niet altijd zit in één specifieke dienst, maar kan bestaan uit een gecombineerd (diensten)aanbod op maat.
Vernieuwen en verbeteren
Het vernieuwde CAN platform brengt een heleboel optimalisaties met zich mee. Het zijn er te veel om op te sommen, dus benoemen we een aantal highlights. Door het integreren van meerdere websites in één platform, maar zeker ook door slimme technieken te gebruiken aan de ‘achterkant’, in het CMS van de website, is het nu veel makkelijker om een bezoeker gerelateerde content voor te schotelen. Blogcontent, video-content, event-content, informatie over normen, branches en diensten; het zit vrijwel allemaal aan elkaar gekoppeld, waardoor het automatisch naar boven komt. Een bezoeker krijgt zo veel relevantere content te zien, wat de gebruikerservaring ten goede komt.
Het toepassen van die slimme (automatiserings)technieken in het systeem, levert niet alleen de bezoeker meer waarde op, maar zorgt er ook voor dat de marketeers binnen CAN, die de website beheren, een stuk efficiënter en daardoor sneller kunnen werken. Een win-win situatie dus! Over marketeers gesproken; er is ook gekeken naar het maken van een optimalisatieslag ten behoeve van het toepassen van diverse marketingtechnieken zoals:
- Search Engine Optimization (SEO)
- ConversieRatio Optimalisatie (CRO)
- User Experience verbeteringen (UX)
- Etc.
De vernieuwde website kent, met name onder de motorkap, een heleboel technische verbeteringen en dat biedt nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden met het oog op de inzet van marketingtechnieken en -tools. Het lanceren van het vernieuwde platform is daarin een belangrijke stap, maar daar stopt het zeker niet. Een website is namelijk geen statische tool, het is een dynamisch geheel dat eigenlijk altijd verder geoptimaliseerd kan worden. Vanuit hetgeen dat er nu staat gaan we met het oog op groeien weer allerlei zaken verder doorontwikkelen.
‘Maar los van het feit dat de website in een nieuw jasje is gegoten en er qua look en feel moderner uitziet, is er qua informatiepresentatie en inhoud toch geen revolutionaire verandering geweest?’ In de basis klopt dat! Voor wie goed kijkt, en de nieuwe site naast de oude legt, ziet dat de navigatiestructuur en weergave van informatie niet volledig op de schop zijn gegooid. Dat hoeft ook niet, want de website presteerde prima. Precies daarom heeft er ook eerder een evolutie plaatsgevonden, dan een revolutie. We zijn vooral uitgegaan van de sterke basis die er al stond en hebben per aspect bekeken waar verbetermogelijkheden zitten. Die hebben we meegenomen in het re-design en de technische ontwikkeling. Dat betekent dat het er fris uitziet, met toepassing van de laatste webdesign trends, en dat het onder de motorkap op technisch gebied mee kan met de nieuwste ‘eisen’ met het oog op bijvoorbeeld SEO-ontwikkelingen.
Samen kansen pakken
Zoals gezegd is het nieuwe CAN platform ontwikkeld in samenwerking met webbureau Linku uit Nijmegen. We willen hen, en daarbij projectmanager Fleur van Welie in het bijzonder, bedanken voor de prettige samenwerking tot nu toe. De lancering van de nieuwe site is een mijlpaal om trots op te zijn, maar hier stopt het niet. Zoals gezegd gaan we de website weer verder doorontwikkelen en ook Linku zal daarbij aanhaken met hun kennis en expertise. Samen gaan we op weg naar nog meer succes!
Mocht je als (trouwe) bezoeker van de CAN website fouten, opvallende zaken of juist tips, ideeën of kansen zien met het oog op onze vernieuwde platform? Laat het ons weten. We zijn altijd benieuwd naar jouw ervaringen!
Rowena van de Vossenberg is Manager Marketing bij CertificeringsAdvies Nederland. Ze combineert haar kennis van en passie voor marketing met de kracht van het internet om CAN op de kaart te zetten.
rowena@certificeringsadvies.nlKom in contact met de partner in certificeren!
Meer informatie over de mogelijkheden?
- Altijd een oplossing op maat
- Jouw organisatie als uitgangspunt
- Snel, pragmatisch en persoonlijk