Advies en ondersteuning

Information Technology Infrastructure Library (ITIL)

ITIL, voluit Information Technology Infrastructure Library, is een kader met praktijkoplossingen voor beheersprocessen van een IT-organisatie. In die zin is het vergelijkbaar met, of een specifiek kader voor, kwaliteitsbeheersing (ISO 9001) van een IT-organisatie.

ITIL is vooral een nuttig kader voor IT-bedrijven die een transitie willen doorvoeren naar een meer servicegerichte organisatie. ITIL kent vijf hoofdonderwerpen:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Als kader voor professionals in het werkveld is ITIL niet op organisatieniveau certificeerbaar. Professionals kunnen zichzelf wel op diverse niveaus laten opleiden en certificeren. Organisaties die behoefte hebben aan een certificering op organisatieniveau kiezen meestal voor ISO 9001, ISO 20000 (Service Management) of ISO 27001 (de internationale norm voor informatiebeveiliging).

Stappenplan ISO 27001

Kom in contact met de partner in certificeren!

Meer informatie over de mogelijkheden?

Vraag direct en vrijblijvend een offerte op maat aan of neem contact met ons op!