
Advies en ondersteuning bij ITIL
ITIL, voluit Information Technology Infrastructure Library, is een kader met praktijkoplossingen voor beheersprocessen van een IT-organisatie. In die zin is het vergelijkbaar met, of een specifiek kader voor, kwaliteitsbeheersing (ISO 9001) van een IT-organisatie.
ITIL is vooral een nuttig kader voor IT-bedrijven die een transitie willen doorvoeren naar een meer servicegerichte organisatie. ITIL kent vijf hoofdonderwerpen:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement
Als kader voor professionals in het werkveld is ITIL niet op organisatieniveau certificeerbaar. Professionals kunnen zichzelf wel op diverse niveaus laten opleiden en certificeren. Organisaties die behoefte hebben aan een certificering op organisatieniveau kiezen meestal voor ISO 9001, ISO 20000 (Service Management) of ISO 27001 (de internationale norm voor informatiebeveiliging).
Wat zeggen onze klanten over onze aanpak
“Direct aanpakken met een no nonsense mentaliteit, hierdoor snel en pragmatisch ISO 27001 behaald!“
Lees het hele klantverhaal
Onze visie
Wij zijn geen standaard adviesbureau. Bij ons geen wollige vaktermen die je nauwelijks iets zeggen. Geen dikke adviesrapporten, maar pragmatische oplossingen met focus op directe winst. Met het doel helder voor ogen werken we naar het beste resultaat. Betrouwbaar, ondernemend en eenvoudig: wij maken het niet moeilijker dan het is.
Laatste blogs
Demo E-learning Security Awareness
Veel Security Officers hebben moeite om het Security Awareness niveau binnen hun organisatie te verhogen. Een factor zou kunnen zijn dat de manier van leren niet goed werkt. E-learnings zijn bewezen effectieve leermethoden. Wellicht is dit dé oplossing voor jouw bedrijf.
Doxing wordt strafbaar
Doxing wordt strafbaar. Wat is doxing en waarom wordt het strafbaar? Je leest het hier!