
Advies en ondersteuning bij ITIL
ITIL, voluit Information Technology Infrastructure Library, is een kader met praktijkoplossingen voor beheersprocessen van een IT-organisatie. In die zin is het vergelijkbaar met, of een specifiek kader voor, kwaliteitsbeheersing (ISO 9001) van een IT-organisatie.
ITIL is vooral een nuttig kader voor IT-bedrijven die een transitie willen doorvoeren naar een meer servicegerichte organisatie. ITIL kent vijf hoofdonderwerpen:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement
Als kader voor professionals in het werkveld is ITIL niet op organisatieniveau certificeerbaar. Professionals kunnen zichzelf wel op diverse niveaus laten opleiden en certificeren. Organisaties die behoefte hebben aan een certificering op organisatieniveau kiezen meestal voor ISO 9001, ISO 20000 (Service Management) of ISO 27001 (de internationale norm voor informatiebeveiliging).
Wat zeggen onze klanten over onze aanpak
“Direct aanpakken met een no nonsense mentaliteit, hierdoor snel en pragmatisch ISO 27001 behaald!“
Lees het hele klantverhaal
Onze visie
Wij zijn geen standaard adviesbureau. Bij ons geen wollige vaktermen die je nauwelijks iets zeggen. Geen dikke adviesrapporten, maar pragmatische oplossingen met focus op directe winst. Met het doel helder voor ogen werken we naar het beste resultaat. Betrouwbaar, ondernemend en eenvoudig: wij maken het niet moeilijker dan het is.
Laatste blogs
Waarom investeren in cyberweerbaarheid?
Wat is het nut van investeren in cyberweerbaarheid? Wat zijn de risico's? Wat levert het me op? Dat vertellen we je in dit artikel!
Wat is het verschil tussen ISO 27001 en 27002?
ISO 27001 vs. ISO 27002: wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze twee normen voor informatiebeveiliging?