CAN Academy

E-learning op maat

Opleiding en training is voor iedere werknemer op de werkvloer cruciaal. Alleen op die manier zullen medewerkers namelijk weten hoe een bepaalde procedure of taak uitgevoerd dient te worden. Maar niet elke training is geschikt voor iedereen. Soms is het bijvoorbeeld te algemeen of sluit de stof totaal niet aan bij de werkelijkheid in jouw organisatie. Zo verliezen de deelnemers al snel hun aandacht. Daarom is maatwerk belangrijk. De CAN Academy presenteert: E-learnings op maat.

 

 

Artificial Intelligence
Data in kwaliteitsmanagement

Waarom een op maat E-learning?

Elke organisatie heeft zijn eigen context en elke doelgroep heeft zijn eigen behoeftes. We hebben een groot eigen portfolio aan trainingen die voor veel mensen relevant zijn, maar uit ervaring weten wij dat met name bewustzijn en gedrag vaak niet in cement zijn gegoten. Bovendien heeft elk bedrijf zijn eigen processen en risico’s waar geen standaard training of e-learning tegen op kan. Veel trainingen en, met name bewustwordingstrajecten, moeten aangesloten zijn op de identiteit, cultuur, processen en risico’s van de organisatie. Dit is geen one-size-fits-all, maar maatwerk!

Dus E-learnings op maat zijn:

  • Effectief voor bewustzijn
  • Effectief voor gedragsverandering
  • Optimaal voor jouw processen en risico’s
Security awareness scan

Eens sparren over de mogelijkheden?

Wil je graag meer weten over de mogelijkheden? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan of neem gerust contact met ons op.

De voordelen van online leren

Naast het feit dat E-learnings op maat verschillende voordelen hebben, is ook uitgewezen dat online leren op zichzelf veel voordelen heeft ten opzichte van klassikaal leren:

1. Inzicht in resultaten

Eerder hebben we al benoemd dat E-learnings zonder evaluatie en opvolging een opzichzelfstaand middel is. Je wilt als organisatie inzichtelijkheid in het huidige niveau van bewustwording en je wilt het behalen van de leerdoelen monitoren. Door de e-learnings in een Leermanagementsysteem (LMS) te borgen, heb je altijd inzichtelijk: 

  • Of de E-learnings al zijn doorlopen 
  • Of de eindtoetsen al zijn gemaakt 
  • Wat de deelnemer al beheerst of waar extra aandacht voor nodig is. 

3. Betere resultaten

Bewustwording en gedrag verander je niet door hier eenmalig aandacht aan te besteden in een klaslokaal. Het gaat erom dat je bepaalde onderwerpen continu aandacht geeft. Door herhaaldelijk mensen op een interactieve en afwisselende manier bezig te laten zijn met bepaalde onderwerpen, verhoog je het bewustzijn van de mensen en heb je invloed op het gedrag.   

4. Het bespaart je tijd en geld!

“Maar een online leeromgeving inclusief E-learnings kost toch meer geld?”  

Hier is het belangrijk om de korte termijn even tegenover de lange termijn te zetten. Het klopt dat de begin investering vaak iets hoger ligt, maar het opschalen van E-learnings (op maat) is vele malen gemakkelijker, omdat je de training keer op keer kan aanbieden aan een grote groep zonder daarvoor hoeven te betalen.  

Daarnaast is bewezen dat het (goed) inrichten van een leermanagementsysteem je helpt om de leerdoelen binnen je organisatie te bereiken en de risico’s van menselijke fouten helpt te verlagen. De gevolgen van bijvoorbeeld een incident rondom veilig werken of een phishing mail zijn vaak niet te overzien en wegen niet op tegen de investering van een LMS.  

5. Meer maatwerk mogelijk

Oké, nog een keer dan, omdat wij weten dat een op maat E-learning een bewezen effectief middel is. Zoals eerder aangegeven is het bepalen van leerdoelen namelijk geen one-size-fits-all voor alle medewerkers binnen de organisatie. Door gebruik te maken van een online leeromgeving, verhoog je de flexibiliteit om per doelgroep (of zelfs persoon) te kijken wat de behoefte is en zo kan je hier een op maat gemaakt leerpad voor maken. Zo haalt elke medewerker het meeste uit de training.

Onderwerpen E-learnings op maat

Welke onderwerpen bieden jullie aan?

Over welke onderwerpen kunnen wij dan allemaal E-learnings op maat maken? Op de eerste plek zijn wij experts op het gebied van:

Dat wil zeggen dat wij binnen al deze thema’s kunnen ondersteunen. Maar wat hier allemaal onder valt is erg breed. Bij kwaliteit kan je bijvoorbeeld denken aan een normkennis training voor de ISO 9001 norm. Maar ook een onboarding spel, waarin nieuwe werknemers op een leuke manier kennis kunnen maken met de processen binnen jouw bedrijf, kan vallen onder het thema kwaliteit. Op dezelfde manier kan er bij het thema Arbo & Veiligheid gedacht worden aan een e-learning veiligwerken binnen een specifieke afdeling in jouw organisatie, maar ook aan bijvoorbeeld een poortinstructie voor toegang tot het bedrijfsterrein.

Je ziet dat er dus veel mogelijk is, meer dan je wellicht denkt. Wij gaan graag met je in gesprek om de specifieke wensen in kaart te brengen.

KAM coordinator in dienst

Ons E-learning op maat stappenplan

Het is belangrijk om een goed beeld te hebben over de leerdoelen en behoeftes die zich voordoen binnen jouw organisatie. Daarom hanteren wij, alvorens wij aan de slag gaan met het maken van de e-learning, het volgende stappenplan voor het creëren van een e-learning op maat:

ISO 27001 training

Stap 1

Bepalen waar de opleidingsbehoefte ligt

We gaan op zoek naar de vraag achter de vraag. Wat is nu echt hetgeen waar jouw organisatie behoefte aan heeft? Wanneer dit duidelijk is, gaan we kijken welke vorm van leren hier het beste bij past. Dit kan een (op maat) E-learning, maar ook klassikaal of juist een blended vorm zijn.

Stap 2

Bepalen voor welke doelgroep dit interessant is

Stap 2 is het bepalen voor wie deze leervraag relevant is en of er verschillende doelgroepen zijn met verschillende leerdoelen. Is het bijvoorbeeld nuttig dat de medewerkers van de productieafdeling dezelfde e-learning maken als de medewerkers de financiële tak van het bedrijf? Of kunnen zij wellicht een kortere en aangepaste versie krijgen voor dit onderwerp?

Artificial Intelligence en ISO 42001
E-learning

Stap 3

Het bepalen van het leerprofiel

Het bepalen van een leerprofiel klinkt misschien vaag, maar is cruciaal voor het laten slagen van de leerdoelen. We bekijken samen met jullie welke vorm van, in dit geval, E-learning het beste past bij de doelgroep. Om dit te bepalen, houden we rekening met opleidingsniveau, taalvaardigheid, computervaardigheid en de verschillende leervormen.

Alex - Rico - Rowena - Homepage

Stap 4

Bepalen welke vormen van (bestaande) content er nodig is

De volgende stap is het inventariseren van de bestaande content. Welke huidige processen, procedures, documenten & registraties zijn onderdeel van de leervraag en zijn er al vormen van documentatie die we kunnen gebruiken? Zijn die er nog niet? Ook geen probleem. Die stellen wij graag met je op.

Security awareness nulmeting

Stap 5

Opvolging en evaluatie

Zonder evaluatie, geen opvolging. In ons (of jullie) Leermanagementsysteem kijken we hoe we de evaluatie en opvolging borgen om de resultaten van de leerdoelen te kunnen meten.

CAN aanpak driehoek

Jouw organisatie in balans

Onze aanpak

Je wilt ondernemen. Doelen bereiken. Daarvoor heb je jouw organisatie op een zo goed mogelijke manier ingericht. Maar zitten de mensen in je organisatie op dezelfde golflengte? Krijg je mensen (voldoende) in beweging op weg naar jouw stip op de horizon? Zet de volgende (groei)stap met je organisatie; breng deze elementen zo optimaal mogelijk met elkaar in balans en haal zo meer toegevoegde waarde uit je inspanningen!

Wat onze klanten zeggen

  • Bosch Rexroth

    “Het voordeel van CertificeringsAdvies Nederland (CAN) is de flexibiliteit die ons geboden wordt. Daarnaast zijn de trainingen maatwerk. Daardoor bevatten de trainingen input vanuit onze eigen praktijkervaringen. Inmiddels loopt de samenwerking met CAN al jaren naar tevredenheid.”

    BHV herhaling verplicht

    Lukas van Dooren

    Verantwoordelijk voor Health Safety & Environment

  • ISO 27001 of NEN 7510 kiezen

    “De presentatie van de trainer was goed. Er zat een duidelijke structuur in en je merkte echt dat er voorafgaand aan de training met elkaar gecommuniceerd is. De goede voorbereiding en communicatie vooraf hebben ervoor gezorgd dat de training zelf erg prettig en soepel is verlopen.”

    Voordelen van HKZ Zorg & welzijn

    Sena Eren

    Manager Kwaliteit

  • Klantlogo Emma Safety Footwear

    “Ik ben erg tevreden over het gehele traject met CertificeringsAdvies Nederland. Wat ik erg positief vond is dat er vooraf contact is geweest met de trainer. Onze input was tijdens de training terug te horen. Dat vind ik heel belangrijk, dat is echt maatwerk!”

    Emma Pand

    Ronald Bakker

    Quality Assurance Manager

  • Klantlogo van dillen Bouwgroep

    “We kennen CertificeringsAdvies Nederland al een langere tijd en zijn zeer tevreden over de eerder uitgevoerde trajecten op het gebied van veiligheid. Toen we behoefte hadden aan een VCA examentraining op maat, op onze eigen locatie, werd er goed met ons meegedacht.”

    VCA voor bedrijven

    Harry Plaizier

    Medeverantwoordelijk voor opleidingen en trainingen

  • Processionals logo

    “Rob wist met behulp van duidelijke voorbeelden en een portie humor de stof goed over te brengen in de VCU-training. Hij besteedde extra aandacht aan de voorbereiding op het examen. Dit was erg prettig!”

    Klantcase Processionals

    Ruben Fremouw

    Recruitment Consultant

  • “We zijn heel enthousiast en tevreden over de gegeven training. Het was inhoudelijk een goed, logisch en duidelijk verhaal dat Thijs ook nog eens leuk en helder over wist te brengen. Hij had echt verstand van zaken en kon op alle vragen antwoord geven. Al met al was het erg interessant en leerzaam.”

    Klantcase RIWMO 1

    Marlou van Veldhuijzen

    Contractbeheerder

  • Logo-KiesZon

    “We hebben voor CertificeringsAdvies Nederland (CAN) gekozen omdat er een hele organisatie achter ziet die eenvoudig back-up kan bieden. CAN biedt een breed aanbod aan diensten en de adviseurs beoordelen objectief. Vreemde ogen dwingen tenslotte!”

    Kieszon Bram Peperzak

    Bram Peperzak

    Operationeel Directeur & eindverantwoordelijke voor VGM

  • Logo Tjaden

    “Voor ons was het ontzettend belangrijk om onze opleidingen onder één dak te houden. Je moet daarom wel een partij vinden die al die verschillende opleidingen kan verzorgen. Dan pas kun je namelijk meerwaarde gaan creëren. Uiteindelijk kwam ik bij CAN uit omdat zij, via hun opleidingsplatform de CAN Academy, veel verschillende trainingsmogelijkheden hebben en maatwerk kunnen leveren.”

    Klantcase Tjaden

    Renate de Man

    KAM-coördinator

Veelgestelde vragen

Kom in contact met de partner in certificeren!

Meer informatie over de mogelijkheden?

Vraag direct en vrijblijvend een offerte op maat aan of neem contact met ons op!