Ton in t Veen - digital business transformationMaandelijks staat de eerste dinsdag van de maand bij CertificeringsAdvies Nederland in het teken van de kennismiddag- en avond. Een interessante bijeenkomst waarbij kennisdelen centraal staat. Zo worden kennis en ideeën onderling uitgewisseld, maar komen er ook regelmatig externe sprekers om kennis van ‘buitenaf’ met de organisatie te delen. Tijdens de kennissessie van dinsdag 2 juli 2019 was het de beurt aan spreker Ton in ’t Veen van het bedrijf Enigmatry om aan de medewerkers van CAN een sessie te verzorgen over ‘Digital Business Transformation’. 

Netflix, WeChat en Robot Sophia

Ton in ’t Veen trapte de sessie over digital business transformation af met een aantal aandachtspunten die hij in zijn presentatie aan bod zou laten komen, namelijk:

  • Wat speelt er bij jouw klant?
  • Wat is digitale business transformatie?
  • Wat kun je ermee (toepassen)?

Vervolgens nam Ton de luisteraars in zijn presentatie mee op een reis door digitale innovaties van nu en de (nabije) toekomst. Daarbij kwamen diverse leuke en interessante cases en videofilmpjes voorbij. Zo werd er onder andere gesproken over ontwikkelingen als Netflix, Uber en WeChat. Daarnaast werd er, voor de meeste luisteraars, kennis gemaakt met de intelligente robot Sophia. Een robot met levensechte emoties die bedacht is in Hong Kong en inmiddels de hele wereld over heeft gereisd. Ook werd er even stilgestaan bij de opmars van de Chinese supermarkt ‘Hema’, de futuristisch georganiseerde winkel waarin je als klant alles met je smartphone doet. Een supermarkt waarbij online en offline naadloos met elkaar zijn geïntegreerd. Deze voorbeelden zijn slechts een greep uit de vele innovaties die tijdens de sessie van Ton besproken werden.

Van theorie naar praktijk

In het laatste deel van zijn presentatie switchte Ton van theorie en voorbeelden naar de hedendaagse praktijk. Want hoe kun je als medewerker van CertificeringsAdvies Nederland de opgedane kennis uit de sessie nu pragmatisch toepassen bij je klant? Op een interactieve manier passeerden allerlei factoren die van invloed zijn bij de klanten van CertificeringsAdvies Nederland de revue. Ton zoomde daarbij o.a. in op de DESTEP-analyse, op scenario-denken en op diverse denkwijzen zoals de agile-methodiek en werken richting een ‘minimal viable product’. Het gaf de medewerkers van CAN in elk geval voldoende stof tot nadenken. Al met al was het een inspirerende en leerzame avond waar ongetwijfeld nog een hele tijd over na zal worden gepraat.

‘Inspire(d) to change’

Ton in ’t Veen is gespecialiseerd in Digital Business Transformation. Hij omschrijft zichzelf als een inventieve, gepassioneerde en door succes gedreven persoon. ‘Inspire(d) to change’ is zijn motto! Iedere dag leren en geïnspireerd raken door media, klanten, collega’s en anderen.

CertificeringsAdvies Nederland | T. 085 – 487 99 72 | E. info@certificeringsadvies.nl