Organisatiekeurmerk of persoonscertificering opzetten of ontwikkelen?

Welkom bij CAN Keurmerksupport

CAN Keurmerksupport, onderdeel van CertificeringsAdvies Nederland, helpt ‘organisaties’ bij het initiëren, ontwikkelen, implementeren en beheren van organisatiekeurmerken en persoonscertificeringen. Vanuit een pragmatische en to-the-point aanpak ondersteunen wij mensen en organisaties om naar een volgend niveau te groeien.

CAN Keurmerksupport logo
CAN Keurmerksupport

Gratis adviesgesprek!

Direct meer informatie over de mogelijkheden? Vraag een gratis adviesgesprek aan en stel in 30 minuten al je vragen!

Samenwerken met elkaar

Samen met jou, als initiatiefnemer, die een initiatief of samenwerkingsverband heeft (opgestart), waarmee je jezelf wilt onderscheiden in de branche brengt CAN Keurmerksupport in kaart welke behoeftes er zijn om jezelf te kunnen onderscheiden en ook onderscheidend te blijven! Zo stellen we samen de benodigde eisen op en vertalen we deze door naar keurmerken en/of richtlijnen waarvoor organisaties en/of personen zich kunnen certificeren. Denk daarbij aan een officieel keurmerk, een (branche)certificaat of opname in een register.

CAN Keurmerksupport is er voor initiatiefnemers die onderscheidend op willen treden binnen hun branche. Denk daarbij aan:

  • Samenwerkingsverbanden
  • Brancheorganisaties
  • Branche initiatieven
  • Belangenorganisaties
  • Verenigingen / Stichtingen
  • (Tijdelijke) coalities

Kiezen voor CAN Keurmerksupport

is een keuze voor…

Wil je aan de slag met het opzetten en/of ontwikkelen van een organisatiekeurmerk of persoonscertificering? Dan ben je bij CAN Keurmerksupport aan het juiste adres. Wij bieden ondersteuning bij het initiëren, ontwikkelen, implementeren en beheren, maar dat is nog niet alles. Wanneer je kiest voor een samenwerking met CAN Keurmerksupport, dan kies je voor:

  • Een bewezen structuur: efficiënt proces van implementatie tot aan beheer
  • Continuïteit in uitvoering van diensten, voor zowel de korte- als lange termijn
  • Een verdiepingsslag op het gebied van allerlei expertises zoals marketing, HR, (financiële) administratie, automatisering etc.
  • Het verbinden van de juiste mensen (en de coördinatie ervan)
  • De inzet van veel kennis en expertise, inclusief ondersteunende tools/systemen en partners, op het gebied van organisatiekeurmerken en persoonscertificeringen binnen de thema’s Kwaliteit, Arbo & Veiligheid, Milieu, Voedselveiligheid en Informatiebeveiliging.
Voordelen keurmerk certificering

Onze dienstverlening

Ontwikkeling en ondersteuning

CAN Keurmerksupport biedt ondersteuning bij het opstellen en ontwikkelen van afspraken, regels en richtlijnen voor organisaties, oftewel organisatiekeurmerken, en/of bij het in kaart brengen van eisen aan vakbekwaamheid, kennis en competenties van mensen, oftewel persoonscertificeringen. Dit doen we op het gebied van Kwaliteit, Arbo & Veiligheid, Milieu, Informatiebeveiliging en Voedselveiligheid.

CAN Keurmerksupport

Onze dienstverlening

Organisatiekeurmerken

Je hebt een initiatief of samenwerkingsverband (opgestart) waarmee je jezelf wilt onderscheiden in de branche? Samen met jou als initiatiefnemer brengt CAN Keurmerksupport in kaart welke behoeftes er zijn om onderscheidend te worden, zijn of blijven en welke eisen daarbij nodig zijn. Deze eisen kunnen we, in samenwerking met jou als opdrachtgever, vertalen naar keurmerken en/of richtlijnen, waarvoor organisaties zich kunnen certificeren. Denk daarbij aan een officieel keurmerk, een (branche)certificaat of opname in een register.

Wat is de waarde van een keurmerk

Onze dienstverlening

Persoonscertificeringen

Binnen een branche is er behoefte aan het verhogen c.q. uitstralen van een bepaald deskundigheidsniveau. Wij kunnen initiatiefnemers ondersteunen bij het in kaart brengen van dit (gewenste) niveau en een traject opzetten waarbij dit vertaald wordt naar een instapniveau en een continue ontwikkelstructuur (denk aan PE-punten). We kunnen meedenken in de ontwikkeling, uitvoering en het afnemen van vakbekwaamheidseisen, examen(eisen), examensamenstelling, etc.

Jij, als initiatiefnemer, hebt zelf ervaring met de branche en relevante eisen c.q. het niveau van personen. CAN Keurmerksupport kan sturing geven en faciliteren om deze eisen concreet te maken. Zo brengen we bijvoorbeeld mensen (zoals specialisten) met elkaar in verbinding. Dit alles kunnen we, in samenwerking met elkaar, doorvertalen naar een persoonskeurmerk, vakbekwaamheidsregister en/of vakexamen.

Wat is een keurmerk?

Concrete diensten

CAN Keurmerksupport heeft, als onderdeel van CertificeringsAdvies Nederland, veel expertise in huis op allerlei gebieden, waaronder backoffice. Denk daarbij aan activiteiten rondom:

  • Projectmanagement
  • Strategie
  • Marketing
  • Automatisering
  • HR
  • Financiële administratie
  • Administratieve ondersteuning
  • Office management
  • Klantenservice

Kortom, expertises die goed van pas komen om initiatieven rondom organisatiekeurmerken en persoonscertificeringen te kunnen faciliteren. Daarnaast beschikt CAN Keurmerksupport over interessante samenwerkingspartners zoals:

  • AFAS
  • PE-online
  • Marketingpartners (zoekmachine-optimalisatie, advertisement, website-ontwikkeling ed.)
  • E-learning tooling
  • Etc.

Schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief!

En blijf elke 8 weken op de hoogte van relevante ontwikkelingen, het laatste nieuws en allerlei tips & tricks rondom organisatiekeurmerken en persoonscertificeringen!

Ja, ik wil me graag inschrijven

CAN aanpak driehoek

Jouw organisatie/initiatief als uitgangspunt

Onze aanpak

Bij CAN Keurmerksupport zijn we altijd op zoek naar de juiste balans tussen:

  • Ondernemen: waar wil je als organisatie/met het initiatief naartoe?
  • Organisatie: hoe is je organisatie ingericht en hoe ga je verbeteringen borgen?
  • Mensen: hoe zorg je dat iedereen bewust is en het juiste gedrag vertoont, passend bij de ambities van je organisatie/initiatief

Samen met jou als initiatiefnemer van een specifieke wens, behoefte of oplossing gaan we aan de slag om helder te krijgen wat de achterliggende redenen zijn om tot het initiatief te komen (ondernemen). Wanneer dat aspect helder is, gaan we aan de slag om dit te vertalen naar eisen en richtlijnen voor de organisaties/mensen die mee willen doen in het initiatief (organisatie). Naast dat ‘de processen’ op orde moeten zijn, wordt het ‘niveau’ ook bepaald door de mensen die bij een organisatie of binnen het proces werkzaam zijn. Het is dus van belang om zaken door te vertalen naar vakmanschap, kennis en competenties.

Zo doen we dat!

CAN Keurmerksupport kan ondersteunen bij het opzetten en ontwikkelen van organisatiekeurmerken en persoonscertificeringen. Die ondersteuning kan plaatsvinden in de volgende fasen:

CAN KS aanpak

Kom in contact!

Meer informatie over de mogelijkheden?

Wil je meer informatie over de mogelijkheden? Of heb je een initiatief waar je graag eens over wilt sparren? Kom met ons in contact! Wij denken graag met je mee.