
‘Kwaliteit’ en kwaliteitsmanagement
Kwaliteit; wat is dat eigenlijk? Wanneer is een product of dienst van de juiste kwaliteit? Iedere organisatie probeert de beste kwaliteit te leveren. Maar voor iedere organisatie geldt hetzelfde: de kwaliteit van een product of dienst, is pas goed genoeg als de klant dat vindt. Immers, als de klant ontevreden is over de kwaliteit, zal hij niets afnemen.
De kwaliteit van een product of dienst is van te voren lastig vast te stellen. Een gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem toont aan dat een bedrijf levert wat de klant vraagt (=kwaliteit). Een effectief kwaliteitsmanagementsysteem ondersteunt leidinggevenden en medewerkers in de organisatie met het vaststellen, bereiken en behouden van de juiste kwaliteit. Altijd met als doel de klant optimaal te bedienen. Daarnaast legt een kwaliteitsmanagementsysteem de basis voor continue verbetering. Hogere kwaliteit, lagere kosten en een kortere doorlooptijd zijn daar resultaten van.
Normen en opleidingen op het gebied van kwaliteit
De bekendste norm op het gebied van kwaliteit is ISO 9001. Voor het opzetten van een kwaliteitsmanagementsysteem kun je een adviseur inhuren. Een andere optie is om een medewerker een training of cursus te laten volgen, zoals onze ISO 9001 cursus. Naast ISO 9001 zijn er branchespecifieke normen en keurmerken op het gebied van kwaliteit. Denk bijvoorbeeld aan de HKZ norm voor zorginstellingen.
Digitale hulp? CAN HELP Videosessies
Om invulling te geven aan de behoefte tot incidenteel of periodiek sparren, bieden wij “CAN HELP Videosessies” aan. Dit zijn 1:1 videocalls van 2 uur (of desgewenst 2 maal 1 uur) met één van onze adviseurs, die op afspraak plaatsvinden. De CAN HELP Videosessies kennen twee vormen:
Een CAN HELP Videoworkshop is een sessie waarin aan de hand van een vast programma dieper wordt ingegaan op een onderwerp uit de daarvoor aangeboden keuzelijst. Een CAN HELP Videoconsult is een ‘vrije oefening’ waarin jouw vragen over allerhande onderwerpen centraal staan. Jij bepaalt de agenda van het consult. Wil je meer informatie over de CAN HELP Videosessies? Klik op onderstaande button:

Over CertificeringsAdvies Nederland: Partner in certificeren
CertificeringsAdvies Nederland is de partner in certificeren. Wij ondersteunen mensen en organisatie in hun ontwikkeling met advies, opleidingen en outsourcing. Zo helpen wij jou met je organisatie slim in te richten en zijn we een inspiratiebron voor de mensen binnen je organisatie. We tillen hun kennis en vaardigheden naar een nieuw niveau en stellen hen in staat om uit te blinken in hun vakgebied. Op eigen-wijze en met een ondernemende instelling maken wij doelen bereikbaar. Met als bekroning een certificaat; voor mensen en organisaties.
Onze kennis over kwaliteit delen we graag op ons blog
Je keurmerk promoten? Zo breng je jouw keurmerk onder de aandacht!
Een keurmerk opzetten en verder ontwikkelen is een mooie stap, maar hoe zorg je dat het onder de aandacht komt?
Klantenservice uit handen geven? CAN Keurmerksupport ontzorgt!
Je klantenservice uitbesteden? CAN Keurmerksupport neemt je klantenservice graag uit handen. In dit artikel lees je er alles over!